Article
כיצד להפוך חלום למציאות
"אם אתה יכול לחלום על זה,
אתה יכול לעשות את זה" (וולט דיסני)
רוב האנשים, יודעים לומר בקלות מה הם לא רוצים בחייהם, אך לרבים קשה להגדיר מה הם כן רוצים.
לאן הם שואפים להגיע ? מה חשוב להם להשיג בחיים ? מהו החלום שלהם שאותו הם רוצים להגשים ?
ע"פ הנחת היסוד ב-NLP "האנרגיה זורמת לאן שתשומת הלב נמצאת" ולכן כשאנו מגדירים דברים באופן שלילי, המוח שלנו ממשיך לחפש את השלילי ולא מתמקד בחיובי.
ברוב המקרים התחושות והמחשבות השליליות הללו, לא מחברות את האדם ליכולות, למשאבים, לתכונות ולפוטנציאל שלו, שיאפשרו לו לחלום ובגדול.
זו הסיבה, שבכל פגישת אבחון תעסוקתי, הכוונה ללימודים ואימון אישי, הנועץ נשאל: "מהו החלום שלך?" , "לאן אתה שואף להגיע ?", "כיצד היית רוצה שהחיים שלך יראו ?", "מה היית רוצה להשיג שטרם השגת ?"
באמצעות שאלות אלו אני מאפשרת ומעודדת את הנועץ, להעז לחשוב באופן חיובי ובמיוחד לחלום.
החלום יכול להיות בכל תחום בחיינו, בחומר או ברוח, בהיבט הזוגי, המשפחתי, בקריירה, בכסף ועוד.
באחת מהמשימות, אני מבקשת מהנועץ לחלום את חלומו בגדול, הכי גדול ומוחשי שרק ניתן, ללא חששות וללא חסמים.
להעלות אותו על הכתב. לפרט אותו לפרטי פרטים.
ואז לשאול "מה הם הצעדים שעליו לבצע כדי להשיג את החלום?",
ומה יכול לשבש את הפיכת החלום למציאות?
התרגיל הזה מתבסס על המודל המוכר בשיטת ה-NLP , "מודל דיסני", מודל הקרוי על שמו של וולט דיסני, הידוע.
כשרוברט דילטס, אחד מאבות שיטת ה NLP, דגם את גאונותו והצלחתו של וולט דיסני, הוא גילה שהייתה לו היכולת הבלתי רגילה לחלום,
הוא היה משתמש בכל החושים ומרשה לעצמו להפליג עם הדמיון.
בצד היכולת שלו לחלום, הוא היה גם אדם מאוד מעשי, וחשב כיצד ניתן לקדם את החלום באופן פרקטי ויישומי.
וולט דיסני היה הראשון שחלם על הפקת סרט מצויר, שהכוכב הראשי הוא עכבר. כשניסה למכור את הרעיון לחברות ההפקה הגדולות, הוא נתקל בסירוב ובגיחוך על הרעיון המוזר. הוא לא מצא אולפן הפקה שהאמין בחלום שלו, והיה מוכן להשקיע בו כספים.
אך וולט דיסני לא התייאש. הוא נלחם על החלום שלו, עד אשר הצליח להפיק ולהוציא לאור את הסרט הראשון על העכבר המדבר, שנקרא בשם מיקי מאוס,
וכל השאר היסטוריה...
הסיפור של וולט דיסני הוכיח, שחשיבה חיובית היא חיונית להגשמת חלומות.
אך קיימת חשיבות גם לבקר את החלום, ולהפוך אותו לחיוני, למציאותי, ואקולוגי.
וכך למעשה נוצר המודל של דיסני , המורכב משלוש עמדות :
1. עמדת החולם - גישה שהכל אפשרי.
2. עמדת המבצע – גישה פרקטית כיצד אני מבצע את המשימות כדי להפוך את החלום למציאות
3. עמדת המבקר – ביקורת בונה לתהליך, שמאפשרת לשקף את הקשיים, האתגרים וכל מה שעלול לפגוע בהגשמת החלום.
מה שדיסני ידע לעשות היטב,
זה להיכנס לכל אחת משלושת העמדות חשיבה, כי הוא הבין שכדי להפוך חלום למציאות, חייבים את שלושת המרכיבים של התהליך.
ה"חולם" ללא "המבצע" וה"מבקר" עלול להיות "מרחף" הוזה, ללא אחיזה בקרקע במציאות.
ה"מבצע" ללא ה"חולם", עלול להיות נטול רגש יצירתיות והשראה.
ה"מבקר" ללא ה"חולם" עלול להיות שלילי פסימי שהורס ומעכב רעיונות ויצירתיות .
ה"חולם" וה"מבצע" ללא ה"מבקר" עלול ליצור דברים לא באופן מושלם ואקולוגי, שישתלבו עם יתר הפרמטרים והצרכים בחיים.
ו"חולם" ו"מבקר" ללא "מבצע" לא יהפוך את החלום למציאות .
ולכן כדי לייצר הצלחה, חייבים שכל ה"עמדות" יעבדו בשיתוף פעולה, סינרגיה ובהרמוניה.
אחד הפרמטרים החשובים ביותר בחיים לייצר הצלחה ולהתקדם, היא אופטימיות וחשיבה חיובית. היא הכרחית להגשמת החלום.
כשהקמתי את החברה הראשונה שלי "ס.ד. ארועים – הפקה וארגון בע"מ" בשנת 1993, כשענף האירועים בארץ היה עוד בחיתוליו, זכור לי שהיו שהרימו גבה וציקצקו בלשונם, על הרעיון ההזוי שלי לפתוח חברה להפקת אירועים.
היו ששאלו אותי, "מי צריך מפיק כשיש "דפי זהב"? ", ורבים טענו שאפשר להפיק ארוע לבד, ובוודאי שלא היו מוכנים לשלם כסף רב על השרות, ובכלל זהו שוק שנשלט ע"י גברים, ואין בו מקום לנשים...
זכור לי שעוד כסטודנטית, העזתי לחלום, כיצד אני מפיקה אירועים גדולים למיטב החברות במשק. וכיצד אני עוזרת לחברות מסחריות קטנות כגדולות, לשווק את המותג/המוצר באמצעות הפקת ארוע מיוחד.
הייתי זו שחלמה את החלום, וגם זו שמבצעת. למדתי את השוק, ואת מה שנדרש, את הצרכים והדרישות של הלקוחות.
ובמקביל להתפתחות, נאלצתי להיות גם "המבקרת".
לשם כך, נעזרתי באנשי מקצוע, ובספקים שונים, שהציגו לי את היתרונות וגם החסרונות בתוכנית שבחרתי, ולעיתים התהליך היה ארוך, יקר ומורכב, עד אשר הארוע המיוחל יצא לפועל.
בהמשך דרכי המקצועית, בשנת 2009 חלמתי על חברת סטארט אפ משלי, שתשתלב עם פעילותי בעולם הפקות האירועים, וב-2010 השקתי יחד עם שותפיי את Pijimi.com. פלטפורמה להזמנות, קמפיינים וסקרים במובייל. כיום זה נראה לנו הדבר הכי טריוויאלי, לשלוח הזמנה עם ניווט לארוע ואישור השתתפות לאירוע דרך המובייל, אך בשנת 2009, כשהסמארטפונים ומכשירי הסלולר החכמים, חודרים לשוק, זה נחשב "מדע בדיוני".
שאלות רבות צפו סביבי וסביב המיזם:
"איך אנשים יקבלו את ההודעה", "כיצד ידעו ללחוץ על הקישור?", "איך ידעו ממי ההודעה והאם היא לא תוכנת ריגול?" ובכלל "לא לכל לקוח פוטנציאלי יש אינטרנט במכשיר ? (עלות רכישת חבילת אינטרנט היתה נפרדת ויקרה) – שאלות "המבקר" שביקר את החלום שלנו, כגון אלו ואחרות, כמעט השביתו את הגשמתו.
כיום כמאבחנת הוליסטית, מאבחנת תעסוקתית, הכוונה ללימודים, ומאמנת אישית להעצמה וחשיבה חיובית,
אני פוגשת הרבה מאד אנשים, שהביקורתיות והפחדים, בצד "הרעשים" מסביב, עוצרים אותם מלהעז לחלום.
על פי ניסיוני, תמיד מוטב וחשוב לחלום.
לעבור דרך הפחד, ליצור, לחוות, להעז. וגם אם בסופו של תהליך לא נצליח לממש את המטרות, להגיע ליעדים ולהפוך את החלום למציאות , בהחלט מומלץ לנסות ולהתנסות.
במקרים רבים, התהליך עצמו של פיתוח ומימוש החלום, פותח את האדם לרעיונות חדשים, יצירת חיבורים קשרים ואתגרים נוספים, שלא חלם מראש, ומביאים אותו לחלום חדש.
מודל דיסני מעורר ומעודד גמישות מחשבתית.
הכניסה למצבים הריגשיים השונים, הם חלק מהותי מהטכניקה, והם מה שהופכים אותה ליעילה בשינוי תפיסה ומחשבה .
האדם עובר מעמדת ה"חולם" , בה הכל אפשרי ללא מגבלות וקשיים, לעמדת ה"מתכנן", בה גישתו של המתכנן היא שהחלום של החולם הוא אפשרי, לעמדת ה"מבקר" , שעליו לחזות את כל המכשולים והקשיים שעלולים להתרחש בתהליך הגשמת החלום.
אחד הכלים שאני משתמשת בהם לאבחון והכוונה, וגם לעמדת "המבקר" היא הנומרולוגיה.
הנומורולוגיה, תורת המספרים, משקפת טיימינג אישי ומצבי גורל בהיבט הרוחני (האם זה הזמן הנכון להשקיע/לסכן כסף, או באיזה תחום נכון לי להשקיע או לצאת לעצמאות, אם בכלל , באיזו שנה אישית מתאים לעשות מהלכים אלו, ועוד).
אבחון נומרולוגי מעמיק, יכול לשקף לאדם האם הבחירות שלו הן בחירות נכונות עבורו ו/או עבור משפחתו.
הנומרולוגיה עשוייה לעזור לאדם לדייק את החלום על מנת להפוך אותו למציאות נכונה עבורו.
סיגלי ריכלין – אבחון הכוונה ומשמעות

New Paragraph
share this
Related Articles
Related Articles


